Inhoudsopgave
uit zoekmachineoptimalisatie (SEO).
Zorg dat mensen je bedrijf online kunnen vinden! Hoewel het altijd goed is om contact te houden met je plaatselijke gemeenschap, kun je met een website klanten over de hele wereld bereiken. Dus als je nieuwe producten op je site zet, pas dan best practices voor zoekmachineoptimalisatie (SEO) toe zodat je hoger in de zoekresultaten van Google terechtkomt.
7. Verbeter de winkelervaring van je website.
Er winkelen meer mensen dan ooit online… dus zorg dat winkelen op jouw website makkelijk is. Als je je website zelf hebt ontworpen en gebouwd, kun je onbewust bevooroordeeld zijn over de klantervaring. Vraag daarom aan vrienden en familie die je vertrouwt om het betaalproces te testen en vraag ze om feedback.
Tip van Vistaprint
Veel mensen winkelen op hun mobiele telefoon, dus zorg dat je site ook op kleinere schermen goed werkt.
8. Maak gebruik van klantbeoordelingen.
Wees niet bang om klanten te vragen om een review achter te laten. Zet een herinnering onderaan je factuur, achterop een folder en vraag het persoonlijk als je een-op-een met een klant spreekt. Integreer die klantbeoordelingen in je marketingplan: highlight een aantal reviews op je Facebookpagina, voeg er een toe aan elke e-mailnieuwsbrief die je verstuurt en zet een bijzonder goede beoordeling op de achterkant van je volgende flyers of informatiekaarten.
9. Gebruik productfoto’s van goede kwaliteit.
Of je nu een handgemaakte hoed op sociale media veilt of foto’s uploadt voor je online markt, zorg dat al je merkfotografie er goed uitziet. Als klanten online shoppen, kunnen ze het product niet in het echt zien of aanraken. Daarom moeten de foto’s die ervaring zo goed mogelijk overbrengen. Toon producten in natuurlijk licht en maak foto’s vanuit verschillende oogpunten om je klanten een 3D-beeld te geven van het product.