Geschatte leestijd: 4 minuten
Borden en spandoeken zijn essentieel om met je klanten te communiceren, van veraf of dichtbij. En of je nu een nieuw aanbod communiceert of je merk onder de aandacht wilt brengen, de juiste borden en spandoeken kunnen een wereld van verschil maken voor allerlei kleine bedrijven, vooral restaurants.
1. Mensen op de hoogte brengen van je nieuwe aanbod.
Een restaurant hebben is een uitdaging, en tijdens de coronapandemie hebben restaurants over de hele wereld hun aanbod en werkwijze moeten aanpassen. Als je veranderingen hebt doorgevoerd in je restaurant, is het tijd om je klanten daarover te informeren. Of je nu een nieuwe eetruimte in de openlucht hebt ingericht of nieuwe klanten wilt aantrekken met een smakelijke aanbieding: vind het juiste bord voor jouw bedrijf.
Promotiemateriaal voor restaurants kun je gebruiken om:
- Mensen op de hoogte te brengen van je nieuwe aanbod
- QR-codes voor contactloze menukaarten weer te geven
- Nieuwe klanten aan te trekken
- Je merkidentiteit te versterken
- Voorbijgangers meer over je restaurant te vertellen
1. Mensen op de hoogte brengen van je nieuwe aanbod.
Of je nu een buitenruimte hebt om te eten of een nieuwe koffiesoort introduceert, het aankondigen van nieuw aanbod is een uitstekende manier om bestaande klanten enthousiast te maken en nieuwe klanten aan te trekken. Natuurlijk zet je info over je nieuwe diensten en aanbiedingen op sociale media, maar daarnaast kun je ook ouderwetse borden gebruiken. Hang een spandoek van vinyl voor het raam van je restaurant om uitgebreidere bezorgopties, maaltijdaanbiedingen en nieuwe gerechten op je menukaart te promoten. Wil je deze informatie met klanten binnen *en* buiten je zaak delen? Ga dan voor een dubbelzijdig spandoek die zichtbaar is vanuit elke hoek.
Tip van VistaPrint
Heb je een speciale afhaalzone op straat gemarkeerd of parkeerruimte voor het afhalen van maaltijden gereserveerd? Geef deze zones dan aan met een posterstoepbord of stoepkrijtbord zodat je klanten weten waar ze moeten zijn.
2. QR-codes voor contactloze menukaarten weergeven.
QR-codes zijn terug van weggeweest, vooral in restaurants. Ze vormen een gemakkelijke, betaalbare manier om klanten veilig toegang te bieden tot je menukaart. Maak een QR-code die gekoppeld is aan je menukaart en hang die ergens op waar klanten hem gemakkelijk kunnen scannen. Gebruik er een op een raamsticker zodat je klanten je menukaart kunnen bekijken voordat ze zelfs maar gaan zitten. En met een QR-code op tentkaarten kunnen ze ook aan tafel je menukaart inkijken.
3. Nieuwe klanten aantrekken.
Iedereen die langs je restaurant loopt of rijdt, is een potentiële klant. Zorg dat je hun aandacht trekt met extra spandoeken van vinyl, posters of stoepborden, als aanvulling op het permanente promotiemateriaal van je restaurant. Als je een stoepbord of vlag wilt gebruiken op een openbare stoep, vergeet dan niet bij de gemeente na te gaan wat de regels zijn voor promotiemateriaal buiten je pand.
Bij het ontwerpen van promotiemateriaal voor je restaurant kun je een aantrekkelijke aanbieding opnemen om mensen naar binnen te lokken. Korting, bijvoorbeeld pizza’s voor de halve prijs op woensdag of gratis bezorging voor nieuwe klanten, is een goede manier om mensen enthousiast te maken voor je bedrijf.

Tip van VistaPrint
Ghost kitchens (of restaurants die alleen bezorgen) worden steeds populairder. Aangezien dit soort bedrijven geen winkelpui of eetruimte heeft, heeft het geen zin om de aandacht van voorbijgangers te trekken. In plaats daarvan kun je flyers, gedrukte menukaarten en postkaarten uitdelen in je hele bezorgingsgebied om je restaurant te promoten.
4. Je merkidentiteit versterken.
Gebruik promotiemateriaal om de merkidentiteit van je restaurant te versterken of een bepaalde sfeer te creëren. Zorg dat het ontwerp van je promotiemateriaal, van de typografie op je tentkaarten tot de kleuren op je stoepborden, aansluit bij je merkidentiteit.
Volg de ontwerptips voor borden van onze experts om je merk te versterken en te zorgen dat je bord goed leesbaar is. Bij het ontwerpen van promotiemateriaal voor restaurants moet je met veel dingen rekening houden, van de kleuren die je kiest tot de lettergrootte.

5. Voorbijgangers meer over je restaurant vertellen.
Je naam alleen is niet voldoende als je klanten alles wilt vertellen wat ze over je restaurant moeten weten. Gebruik visuele hulpmiddelen of extra tekst op je promotiemateriaal voor buiten om potentiële klanten meer informatie te geven. Is je restaurant gespecialiseerd in smoothies en sappen? Plak raamstickers op met pictogrammen die dat duidelijk maken. Run je een biologische pizzeria? Ontwerp een buitenposter waarop je je ambachtelijke ingrediënten en bijzondere pizza’s uitlicht. Bezorg je ook? Plak een automagneet met je merk erop op het bezorgvoertuig om onderweg de aandacht te trekken.
Naast visuele elementen kan een bedrijfsslogan voorbijgangers meer over je restaurant vertellen. Als op het bord aan je gevel alleen ‘Brklyn‘ staat, maak dan bijvoorbeeld een spandoek van vinyl dat je daaronder hangt met extra informatie zoals ‘Brklyn Café: de hele dag door ambachtelijke koffie, versbereide broodjes en heerlijke traktaties.’